Sidor

tisdag 23 augusti 2011

Den lappande gräsänkan

Vissa grejer bara måste göras. Typ lappa byxor. Så då blir det ingen stickning på en hel kväll... Blä. Hatar att lappa kläder. Men hatar också att köpa nya jeans bara för att det är ett litet hål i alla fyra par jag äger. Så jag lappade. Tänkte lappa tre par, lappade ett. Och lagade ett par tights. Bättre än inget, slipper i alla fall vara naken på underkroppen imorgon på jobbet!

En roligare grej är att jag fick ett par raggsockor av min vapendragare häromdagen. När man är hantverkskunnig vill folk gärna att man ska göra både det ena och det andra åt dem, men det är ju förstås mycket trevligare med folk som ger bort grejer... Kvinnan ifråga är från Finland och hennes mormor och morfar bor i en liten finsk by. Där finns det ett gäng gummor som stickar raggsockar för glatta livet som de sedan säljer. Varje sommar när hon har varit där har hon med sig ett par till mig. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar