Sidor

onsdag 13 juli 2011

Inspirerande böcker!

Igår på väg hem från middag med min far hämtade jag ut de här två böckerna. Vet inte om det var ett så smart drag, för det började rycka i hantverksnerven direkt trots att jag var så illa tvungen att gå och lägga mig omedelbart. Kunde knappt somna! Båda böckerna är mycket fina fast på två helt olika sätt: Boken om tvåändsstickning är mycket mer av ett renodlat historiskt dokument kompletterat med instruktioner och mönster, medan broderiboken är en explosion av inspiration kompletterat med lite historia. Tack till Clara för att hon fick mig att komma till skott och köpa den! Har planerat att köpa båda dessa väldigt länge men ibland är jag för snål trots att jag knappt kan komma på något vettigare att köpa för pengar.

4 kommentarer:

  1. Karin är min gamla jobbarkompis, väldigt fiffig och påhittig pysseltjej! Hoppas att du hittar något tjusigt att brodera!

    SvaraRadera
  2. Är det sant, vad roligt! Ja jag tror snarare problemet blir att välja mellan alla olika projekt, som vanligt ;D

    SvaraRadera
  3. Det var ett smart drag, absolut! :-) Sådana här böcker får man aldrig för många av och de här två är bland mina favoriter!
    Ha´ det gott!

    SvaraRadera
  4. Haha, det är bra att nån är på min sida ;)

    SvaraRadera