Sidor

söndag 21 augusti 2011

En tenniskofta till min vapendragare

Nu är det roligt igen! Den här koftan är väldigt tacksam att sticka - jag som alltid stickar med tunt tunt garn och stickor 2 eller 3 njuter av att se stickningen växa fram som den gör när jag nu har lite tjockare garn och hela 5 millimeters stickor. Idag tvingade jag karln att åka med mig fram och tillbaka till Farsta så att jag skulle kunna spendera söndagkvällen med stickningen. Garnet tog nämligen, till min stora förskräckelse, slut igår.

Såhär är det meningen att koftan ska se ut när den är klar. Mönstret kommer från "Stickat och virkat - Vintage på svenska" av Birgitta Forslund. Har haft boken ganska länge men bara stickat en bolero tidigare. Jag är överlag dålig på att sticka saker ur mina böcker. Älskar att bläddra och drömma men sen slutar det oftast med att jag stickar något ur hjärnan i alla fall. Vad gillar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar