Sidor

söndag 7 augusti 2011

Garn på lösvikt i papperspåse


Det verkar som att min stickningsfrustration påverkat mitt bloggande avsevärt. Förstod inte att det hade gått så många dagar! Har haft att göra med nya jobbet också, mycket nytt att göra och lära sig på dagarna så huvudet har varit helt tomt när jag väl kommit hem. Men har fått många kloka kommentarer av er. Roligt att ni tycker så olika, men de flesta verkar ändå anse att det bara är att lägga undan den stickning som inte skänker en någon njutning. I det här fallet vill jag verkligen bli klar, men nu har jag bara två och en halv dominoruta kvar! Sen kommer det gå kvickare: kant ska virkas dit och fransar sättas på. Kanske blir klar under veckan.

I helgen var jag i Dalarna och så köpte jag det här fina garnet på hemslöjden i Tällberg. Det är färgat ullgarn, grått och lila. Färgerna återges inte jättebra här, bäst ser man längst ner på bilden. Kändes fint att köpa per hekto och få det i en liten vit papperspåse. Mer hantverksaktigt, på något vis. Funderar på att göra tvåändsstickade halvvantar med detta garn och ett till, antingen grått eller lila. Finns allt möjligt i gömmorna så snart får ni se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar