Sidor

onsdag 6 juli 2011

Bäst att förbereda sig...


Har fått lära mig att man ska sticka vinterpryttlar på sommaren, så att de är klara sen när kylan smäller till. Känns ganska avlägset nu när man sitter i en stekhet lägenhet i innerstan och drömmer om havet, men sagt och gjort. Jag köpte några nystan Drops Alpaca häromdagen och satte igång. Det blev svart, vitt och gröngrått, även om jag stött på vissa som tycker att färgen är mer blågrå. Konstigt det där, hur man ser färger olika. På den bilden ovanför ser det grönt ut tycker jag, kanske åt blått, men absolut inte så grått som det är i verkligheten. Här nedan ser det lite mer verklighetstroget ut:


Nu är alltså ena vanten klar så när som på tummen. Det enda jag ångrar lite är att jag inte gjorde svarta kanter hela vägen ner, för nu ser den svarta randen som är minskningen upptill lite malplacerad ut. Kanske kan brodera på det efteråt, om det fortfarande ser konstigt ut när den svarta tummen tillkommit. Annars är jag väldigt nöjd med mönstret. Hoppas på att hinna sticka klart den här vanten, göra en till och blocka dem innan vintern kommer då....

4 kommentarer:

  1. Oj vilket fint mönster!!! Åh vilken inspirerande sida :) Gillar din färgskala

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin vante! Älskar det grafiska mönstret och färgerna.

    Bra köp, Karins bok alltså! Jag bläddrar i den varenda gång jag blir sugen på att brodera, den är så pedagogisk och fin på alla vis.

    SvaraRadera
  3. Tack :) Jo den blir rätt bra, ska bara slutföra också... Det gamla vanliga problemet :D

    Jo jag beställde den igår... Älskar hantverksböcker överhuvudtaget, det är så roligt bara att sitta och bläddra fram och tillbaka :D

    SvaraRadera