Sidor

tisdag 12 juli 2011

Växtfärgning


Min lite konservativa mamma tyckte en dag att jag kommit tillräckligt långt i min stick-utveckling för att förtjäna en gåva: hon skänkte mig en hel påse med växtfärgade garner som hon hade tjuvhållit på i flera år. Dessa garner är så vackra att jag ännu inte vågat sticka med dem. Jag har dock köpt en bok om växtfärgning och funderat på att börja lära mig. Har förstått att det inte behöver vara så svårt, och precis som jag älskar att sy någonting av ett tyg som jag själv tryckt så kan jag bara tänka mig hur roligt det måste vara att sticka av ett garn som man själv färgat!

Funderar dock på att låta bli att sticka med dem - de är minst lika vackra liggandes framme som inspiration och det är ändå inga särskilt stora garnnystan. Drömmen är att ha en större lägenhet där de får plats att ligga på rad och svälla istället för nertryckta i en korg i en hylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar