Sidor

onsdag 20 juli 2011

Knytprojektet

Igår klippte jag sönder dominohalsduken. Inte så mycket, klippte bara bort två rutor, men ändå. Det gick inte att repa upp av någon anledning och jag kände att rutorna jag hade stickat på ena sidan om halsduken egentligen borde ha suttit på andra sidan. Ingen annan hade märkt skillnaden men ni vet hur det är, om man känner att man kommer irritera sig på det resten av stickningen så är det lika bra att göra om. Annars tycker jag oftast inte att småfel gör någonting, det ska ju synas att det är hemmagjort.

Eftersom stickinspirationen har lyst med sin frånvaro efter denna lilla fadäs så klippte jag till 70 stycken 1,5-meters hampasnören för att prova en ny grej ur makraméboken jag köpte i helgen. Snart får ni se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar